mandag den 20. oktober 2014

Minecraft i Hamaperler

Der er blevet produceret store mængder perlefigurer den forgangne uge. Ungerne har været syge på skift, og perler var en af de aktiviteter, der kunne udkonkurrere sofa og TV uden at trætte dem helt ud.

Specielt ét tema har været gennemgående: Minecraft. Kalle er nemlig helt forgabt i spillet og ville spille døgnet rundt, hvis han fik lov. Det får han så ikke - vi har begrænset det til to ugentlige spilledage, så de andre blev der i stedet produceret Minecraft-figurer med Hama-perlerne. Mange figurer! En del af dem har vi forvandlet til nøgleringe efter inspiration fra Pinterest. Virkelig let! Og de bliver faktisk rigtigt fine. Faren var så heldig at få et par i 40-års gave i fredags, da han endelig kom hjem fra forretningsrejse og kunne fejre forsinket fødselsdag med os.

Til nøgleringene skal du bruge: nøglering, kæde, små øskner (til at sætte kæden på ringen) og små smykkestave til at lave en øsken med gennem perlemotivet. Og så selvfølgelig Hama-perler i et væld af farver og firkantede plader. Det er desuden rart med en lille smykketang, der kan bøje smykkestaven omkring perlefiguren og en lille tang til at klippe kæden over i passende længde.






























Klik gerne forbi på DBA-bloggen, hvor jeg denne weekend også har blogget om efterårshygge med Hamaperler.

Jeg samler løbende inspiration til nye Hama-perle-projekter på mit Pinterestboard. Er du mon også bidt af en gal perleplade? Så del gerne dine projekter med mig!

3 kommentarer:

  1. Hej søde Bodil. Seje gaveidéer! Her er Minecraft også i meget høj kurs, heldigvis er Lukas samtidig så meget udebarn, at det ikke har været nødvendig at regulere spilletiden hos ham. Frederik og Jonas derimod... Det er godt nok svært synes jeg, for samtidig Skyper de med vennerne og spiller sammen derigennem. Vi må vist heller stjæle jeres Minecraft idé, hvis det er ok, det tror jeg skabe glæde her. Knus Mette

    SvarSlet
  2. Så kreative du og børene har været, meget søde nøgleringe :-)
    Stort tillykke med Farmand og hans runde fødselsdag :-)

    Vi laver ikke perleplader mere, men gjorde det for år tilbage. Nu er alle børn voksne og min datter Maria har sin kunstblog "En verden af kunst" og min ene plejedatter har et kunstgalleri.
    Så her er vi kreative på en lidt anden måde.

    God aften og hyg med børnene og hinanden.
    Maria og Tina
    http://mariahoffbeck.blogspot.dk/2014/10/halloween-mandagsmani.html

    SvarSlet
  3. Jeg synes de er vildt flotte og her hitter minecraft også, så jeg er sikker på at Emil vil synes at det er et sjovt projekt.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet

Tusind tak for besøget og kommentaren! Jeg sætter så utroligt stor pris på hver eneste kommentar og gør mit bedste for at besvare alle :-)