lørdag den 18. januar 2014

Nøglehulsmærket på McDonalds (sponsoreret indlæg)

Da jeg blev tilbudt at teste McDonalds nye nøglehulsprodukter, var jeg lidt ambivalent. Ikke mindst fordi denne måned hos os står i sundhedens tegn. Ingen alkohol, kaffe, sukker og så vidt muligt mælke- og hvedeprodukter for at rense ud i kroppen. Og helt ærligt - McDonalds er jo ikke det første man tænker på, når ordet sundhed dukker op.

Nøglehulsmærket gjorde mig dog nysgerrig. For indrømmet. Vi spiser ind imellem på McDonalds og især ungerne elsker det jo - ikke mindst pga. legetøjet (det er altså et smart salgstrick!). De første pommes og de første bidder af en burger smager altid godt - men jeg synes hurtigt, at man bliver lidt træt af den fede smag, og jeg går ofte derfra med lidt dårlig samvittighed. Så det er lige noget for mig med et sundere alternativ.

McDonalds har i denne måned lanceret 3 nøglehulsmærkede produkter: en grillet kyllingeburger i en grovbolle med salat og julienne-skårne rodfrugter, en fuldkornswrap med grillet kylling, salat, løg, rød peberfrugt, tomatchutney og mayonnaise og en havregrød til de morgensultne. Det lyder da lækkert, ik?

Jeg har et eller andet med wraps, så fuldkornswrappen var mit første valg. Og jeg blev ikke skuffet. Det var lækkert med den grillede kylling i det grove brød, og tomatchutneyen smagte virkelig godt. Mayonnaisen kunne jeg sagtens have undværet, men det er jo en smagssag. Men alt i alt var det et rigtigt lækkert alternativ og mindst lige så godt som de mere klassiske produkter.


Nøglehullet er Fødevarestyrelsens ernæringsmærke, som gør det nemmere at tage det sundere valg, når du er ude at spise. For at leve op til mærket skal fødevaren leve op til bestemte kriterier for et lavere indhold af fedt, sukker, salt og et højere indhold af fibre. 

Indlægget er sponsoreret, men ord og holdninger er helt mine egne. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for besøget og kommentaren! Jeg sætter så utroligt stor pris på hver eneste kommentar og gør mit bedste for at besvare alle :-)