søndag den 16. februar 2014

Babytæppe

Lille søde fætter Finn fyldte 6 måneder i går og blev fejret med en hyggelig navnefest. Vores gave til ham var et babytæppe og en hvedefant, der kan varme hans lille buttede babykrop. Hvedefanterne er der efterhånden røget en hel del af igennem maskinen, men det er første gang jeg syr et babytæppe. Åh, så hyggeligt et projekt! Både at lede gennem stofferne på hylden og vælge blandt de fine favoritter og siden at sætte de smukke stoffer sammen. Jeg smugkiggede bl.a. på denne og denne DIY, der begge giver nogle gode tips til et godt resultat.

Tæppet er syet af en omgang godt&blandet vintagestof fra hylderne. Personligt kan jeg godt lide at det er så multifarvet og mønstret, men det er jo smag og behag. Bagsiden er lavet af et gammelt dynebetræk med skyer, og fyldet er et stykke flisstof. Jeg valgte kun at quilte bagsiden for ikke at forstyrre det fine spil mellem stofferne på forsiden og har syet quiltningen i skylinierne, så de næsten er skjulte.

Jeg får helt lyst til at sy et til, selvom der jo desværre ikke er nogen babyer i vores lille familie længere. Men mon ikke et tæppe i en lidt større størrelse til Otto kan blive et hit?



 

7 kommentarer:

  1. Så fint et lille tæppe og de er altid brugbare - i alle størrelser :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er det et fint tæppe og ideen med dine hvedefanter er da super god

    SvarSlet
  3. Som sagt sødeste Bodil, det er bare så fint det tæppe, og selvfølgelig kan det bruges i alle størrelser. Jeg syede et til Lukas, da han blev 5 og han bruger det stadig, nu 3 år efter :-)
    Knus Mette

    SvarSlet
  4. hvor er det flot syet langt skyerne... Super flot arbejde og lækkert tæppe.

    SvarSlet
  5. Det er så fint. Kan også rigtig godt lide de blandede stoffer og de glade farver! God ide med at sy i skylinjerne. Ser rigtig pænt ud! Knus Maria

    SvarSlet
  6. Täcket är helt fantastiskt och kommer att användas varje dag! Finn och hans föräldrar tackar :)

    SvarSlet
  7. Hvor er det bare skønt og vellykket :-) Og sikke en knaldgod idé med quiltning i skylandskabet :-) God effekt! Er sikker på, at Otto vil sætte pris på et større tæppe i samme stil.

    SvarSlet

Tusind tak for besøget og kommentaren! Jeg sætter så utroligt stor pris på hver eneste kommentar og gør mit bedste for at besvare alle :-)