søndag den 12. maj 2013

Lærende legetøj

Det er vist ingen hemmelighed, at jeg er en varm fortaler for læring gennem leg og oplevelse. Jeg tror stærkt på, at man lærer mere og bedre ved at lege sig til læring end hvis man passivt tager imod. Derfor vælger vi ofte lærende og udviklende legetøj herhjemme - både til vores banditter, og når der skal gives gaver.

Seneste skud på stammen af lærende legetøj i vores hjem er Hot Dot pennen, som jeg længe har haft lyst til at prøve. Måske fordi den minder mig om et 'spil' fra min barndom, som jeg desværre ikke kan huske navnet på. Men princippet var det samme - en elektronisk pen og forskellige kort med flere svarmuligheder. Jeg husker det som vældigt sjovt og fascinerende :-)

Alle tre banditter blev med det samme grebet af 'legen'. Otto på snart 3 syntes mest det var sjovt at trykke med pennen og se den skifte farve, mens Emma og Kalle gik mere op i tællelegen og kombinationen af at tælle og finde det rigtige tegn for tallet. Jeg kunne helt klart godt tænke mig at prøve andre kort for at træne f.eks. bogstaver. Desværre oplevede vi flere gange, at pennen lyste grønt ved det forkerte svar, hvilket jo er rigtigt ærgerligt for læringsoplevelsen. Men selve idéen i spillet er jeg ret vild med.

Hot Dot pennen er fra ABC Legder har et stort udbud af lærende og udviklende legetøj, som samtidig er sjovt. Vi kunne f.eks. godt tænke os at prøve noget af deres motoriske legetøj som f.eks. balancekugler eller sansegyngen. Køb sansegyngen her.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for besøget og kommentaren! Jeg sætter så utroligt stor pris på hver eneste kommentar og gør mit bedste for at besvare alle :-)