fredag den 24. maj 2013

Fredagens børneprojekt #12 - syrenpynt

En af mine absolutte yndlingsforårsbebudere blomstrer i disse dage. Den smukke småblomstrende syren, der dufter helt fantastisk og som både kan bruges til pynt og spise er et velkomment syn hvert år. Og så passer den perfekt til et børneprojekt!

Fredagens børneprojekt er en genganger fra sidste år. Både fordi den tåler at blive vist frem igen, og fordi vi fik et par meget trætte børn hjem fra børnehave i dag. De to store har overnattet i børnehaven i nat - et slags afskedsritual, inden de skal begynde i skole efter sommeren, hvor de store børn og pædagoger hygger med film, har pyjamasparty og spiser morgenmad sammen næste morgen. En utroligt fin tradition!

Til de søde syrenkranse behøver man blomstertråd eller ståltråd og et par klaser syrener. Da der er et lille hul midt i syrenblomsten, som man kan stikke ståltråden gennem, er det meget let for børn at trække dem på ståltråden. Og vips har man den fineste bordpynt eller smukke ophæng til en fest.

Hvad med dig - har du nogle gode syrentips?



4 kommentarer:

  1. Årh - den kan jeg godt huske fra sidste år, hvor dejligt at du viser den igen - jeg tror da vi skal hygge med syrener i morgen...

    Kram - Betine.

    SvarSlet
  2. Det var dog det skønneste syrenhjerte - og barn! Knus maria

    SvarSlet
  3. Neeej, hvor er det fint. Det har jeg aldrig set før.

    Stine:)

    SvarSlet
  4. Virkelig god idé og dejlige billeder:-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet

Tusind tak for besøget og kommentaren! Jeg sætter så utroligt stor pris på hver eneste kommentar og gør mit bedste for at besvare alle :-)