tirsdag den 21. juni 2011

Lidt om ketchup og farfædre

Forleden aften tømte Emma en halv tube ketchup på sin tallerken. Det udløste selvfølgelig en belærende kommentar fra mig om, at det var alt for meget ketchup til den halve og meget ensomme pølse, der lå tilbage på tallerkenen - nu ved siden af et ketchupbjerg på størrelse med Himalaya. Hurtigt som lynet tog tøsen en ske, spiste størstedelen af ketchuppen og svarede: "Se mamma, nu är det inte så mycket". Det kunne jeg jo ikke andet end give hende ret i og så kvæle et grin...

Et andet guldkorn fra mine kloge unger kom på vej hjem fra biblioteket i dag:
Emma: "De ska klippa häkken här"
Mig: "Ja den er alt for stor"
Emma: "De behöver en farfar"
Kalle: "Farfar är alltid bra (god) att ha" 
(Farfar var her i weekenden og klippede vores hæk. Tak for det, farfar - som du ser sætter vi alle stor pris på det og på dig :-))

Farmødre og bedstemødre er nu heller ikke så tossede - farmor blev kåret til
verdens bedste farmor af Emma i fredags

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for besøget og kommentaren! Jeg sætter så utroligt stor pris på hver eneste kommentar og gør mit bedste for at besvare alle :-)