søndag den 3. april 2011

Med ærlighed kommer man længst?

Det er svært at være ærlig, når man blogger. Altså, jeg mener ikke, at jeg sidder og lyver, når jeg skriver - bare at man har en tendens til kun at skrive positive ting. Som en veninde med en anden blog sagde, så ser alting jo så fint ud på billederne - men der er jo ingen der ser højene med opvask eller nullermændene på gulvet lige ved siden af motivet.... Det er svært at være ærlig og skrive, at man har en lortedag og har skreget af sine grænsesøgende unger eller ladet dem se på TV i fire timer, fordi man ikke selv har orket aktivitere dem igen og igen oveni arbejdet med al opvask, dyngerne af snavsetøj og gennemtissede lagner, panikmadlavning, bleskift, madning, amning etc. etc.... Og det er jo også en del af hverdagen.... I hvert fald hjemme hos os :-) Her er der ofte mere skrig og skrål end overskud - og mere rod og skidt i hjørnerne end fine stillebens og lækkert design. Og jeg ville jo så gerne være perfekt.... Og have det store overskud hele tiden. Men sådan er det bare ikke altid.
Heldigvis er der også en masse kærlighed og varme hjemme hos os. Og vi forsøger jo vores bedste, alt hvad vi kan.... Men men.... det jeg egentlig vil komme frem til er, at jeg fremover vil forsøge at vise lidt mere af alt det andet også. Det ikke-perfekte. Rodet i hjørnerne. Nullermændene på gulvet. Og måske endda de grimme tanker. Hvis jeg tør... Tør du?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for besøget og kommentaren! Jeg sætter så utroligt stor pris på hver eneste kommentar og gør mit bedste for at besvare alle :-)