onsdag den 14. august 2013

Mynte-sirup

Mynte er en fantastisk krydderurt! Duften og smagen er en af mine absolutte yndlinger fra haven, og vi bruger den gerne i drikkevandet, i teen og i drinks! Men mynten er samtidig en af den slags krydderurter, der spreder sig - og spreder sig - og spreder sig. Og selvom min yndlingsdrink er mojito, er det nu altså alligevel begrænset, hvor mange mojitos man kan bælle i sig under en myntesæson med 3 små børn i huset.

I løbet af sommerferien prøvede jeg derfor at lave sirup af mynten - og den blev virkelig lækker. Fortyndet med vand smager det som saftevand - og mon ikke det kan pimpe en gang vaniljeis eller en god pandekage... Eller en drink?

Opskriften har jeg fundet her...



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for besøget og kommentaren! Jeg sætter så utroligt stor pris på hver eneste kommentar og gør mit bedste for at besvare alle :-)