lørdag den 17. september 2011

Enkel DIY - hæklet træstamme

Tænk at der skulle en gang omgangsinfluenza til for at jeg fik lavet denne længe lovede DIY. Det startede med Otto, så Emma, så mig og nu ligger Kalle også brak. Jeg har ligget underdrejet med ondt i alle lemmer og feber i to dage nu og er først lige begyndt at få det bedre. Øv altså!!! 

Træstammerne er hæklet på en 2,5 pind i almindeligt bomuldsgarn 
(8/4) i brun og en anden farve (f.eks. gul, grøn eller rosa). Du behøver desuden fyld og nål. Opskriften er enkel og hurtigt hæklet.

Start med at slå 3 lm op i brunt garn og saml til en ring med en km.

Hækl 2 fm i hver lm til i alt 6 masker.
Hækl 2 fm i hver lm til i alt 12 masker.
Hækl 1 fm, så 2 fm i den næste maske, gentag til 18 masker.

Hækl 2 fm, 2 fm i den næste maske, gentag til 24 masker.
Hækl 5 omgange og byt farve. Jeg synes det bliver pænest, hvis man bytter farve midt i masken, dvs. hækler den første del af fastmasken i den første farve og skifter midt i til den næste farve. Men det er smag og behag. 
Hækl 10 omgange og byt tilbage til brun.
Hækl 5 omgange.
Hækl 2 fm, hækl 2 sammen til du er på 18 masker.
Hækl 1 fm, hækl 2 sammen til du er på 12 masker.
Hækl 2 fm sammen til du er på 6 masker og luk af.
Sy 'hullet' sammen til du har en pæn afslutning og hæft tråden.


1 kommentar:

  1. Hvor er de fine. Måske min mor skulle sættes i gang med at lave et par stykker til Jacob. Det er nemlig min plan at snart skal ha' sit eget køkken...mon det vil gøre mit mindre interessant? ;o)

    SvarSlet

Tusind tak for besøget og kommentaren! Jeg sætter så utroligt stor pris på hver eneste kommentar og gør mit bedste for at besvare alle :-)