tirsdag den 15. marts 2011

Mandagskrea i børnehøjde

Jeg har stillet mig selv en udfordring.... Hver mandag, som jo er en af børnenes hjemmedage, skal jeg lave en ny krea-aktivitet i børnehøjde. Er spændt på hvad det kan blive til, for mulighederne er jo ikke uanede og tålmodigheden ikke stor, når det drejer sig om et par banditter på 3,5 år. Men jeg glæder mig! (og er en smule nervøs for om ideerne og tålmodigheden skal række til)

Den første aktivitet blev silkepapirsblomster til en forårs/påske buket. Eller buket er måske så meget sagt, for tålmodigheden rakte kun til et par stykker. Og jeg nåede også at råbe en lille smule undervejs over lidt for stor kreativitet med limstifterne (så meget for at være en supermor). Men vi kan jo supplere blomsterne i ugens løb. Og resultatet blev faktisk meget hyggeligt - og bragte en smule forår indenfor på en ellers grå og regnfuld dag.

Blomsterne var meget enkle at lave - silkepapirsstrimler, der er foldet dobbelt og klippet hakker i, som siden er limet og rullet til blomsterknopper. Bagefter er der bundet blomsterbindingstråd i bunden, så de kunne bindes på grenene.  Easy-peacy....Og så er der jo meget passende lidt fastelavnsris over dem - eller svensk påskeris :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for besøget og kommentaren! Jeg sætter så utroligt stor pris på hver eneste kommentar og gør mit bedste for at besvare alle :-)