tirsdag den 18. juni 2013

Kærestetur til Madrid

Som forælder til 3 små skønne unger er der ikke meget plads til kærestetid i hverdagen. Det drukner ligesom i madlavning, børnehentning, vasketøj, arbejde, fritidssysler, fjernsynskiggeri, bloglæsning osv. Af en eller anden dum grund havner kærestetiden alt for langt nede på listen efter alt for mange knap så vigtige aktiviteter.

Børnefri tid på tomandshånd er derfor hårdt tiltrængt. Så i weekenden tog manden og jeg til Madrid, hvor vi i 3 dage har holdt hånd, mens vi slentrede rundt i byens små charmerende gader og spist oceaner af tapas med cava eller tinto de verano (en slags sangria) til. Og gået sent i seng og sovet lige til vi vågnede af os selv om morgenen. Luksus, siger jeg bare! Så det er mit nye sommerfortsæt - at prioritere kærestetid!

Det sagt, er det nu hellere ikke så dumt at sidde her med computeren mellem to varme unger, der forsøger at falde i søvn. Hver ting til sin tid :-)


#1: Madrid har de smukkeste gadeskilte.
#2: Og den bedste mad - jeg elsker tapas!
#3: Mercado de San Miguel - luksuriøs torvehal med lækker mad. Første glas Cava på turen - men ikke det sidste, host host... Og bedst af alt: manden i mit liv der ved disken <3
#4: En af mange fancy butikker - jeg faldt pladask for butiksdesignet.


#5: Madrid er mojitoens by - min favoritdrink fås overalt. Her nyder vi den på hyggelige Lolina Vintage Café.
#6: Et must på en søndag: El Rastro, Europas største loppemarked. Vi købte bl.a. mekanisk legetøj i retrostil.
#7: El Rastro - gigantisk og med en fantastisk blanding af nyt og gammelt. Havde jeg haft en bil (eller bare en stor kuffert) havde jeg fyldt den! Der ligger de fedeste antikvitetshandler og vintagebutikker lige op til.
#8: Toiletengel fra Isla del Tesoro - en vegetarisk restaurant med hyggelig atmosfære og rigtig god mad.


#9: Skinker, skinker, skinker...
#10: Cerveceria 100 Montaditos - 100 forskellige bocadillos (sandwich) og øl eller Tinto de Verano til 1-2 Euro per styk - tror sidstnævnte bliver sommerdrikken i vores lille hjem i år.
#11: "Vores" sted tæt på hostellet - Museo del Jamon - hvor man både kan købe pålæg og spise morgenmad/frokost/aftensmad stående ved disken. Deres friskpressede juice og bocadillos er mums!
#12: Sidste aften i Madrid tog vi ud til Casa Mingo, der er berømt for sin hjemmelavede cider og roasted chicken. Godt!

Hmmm, bliver både sulten og får 'udelængsel' af at skrive dette indlæg. Må vist tilbage snart :-)

3 kommentarer:

  1. Hvor lyder det bare lækkert! Jeg glæder mig til det engang bliver vores tur til bare at være afsted som kærester:-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  2. Hvor er det dejligt at i kunne nyde nogle dage sammen i ro;) Det har alle brug for en gang imellem;)
    Skøn skøn tur og tak for linkene.

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
  3. Kære Bodil. Hvor lyder det dejligt med sådan en kærestetur, og tak for dine fine glimt, både her og på insta, jeg fik nærmest en lille cyberferie forærende. Du har helt ret, kærstetid må opprioriteres! Knus herfra

    SvarSlet

Tusind tak for besøget og kommentaren! Jeg sætter så utroligt stor pris på hver eneste kommentar og gør mit bedste for at besvare alle :-)