søndag den 11. november 2012

Welcome to the circus - børnefødselsdag med tema

Emma og Kalle blev 5 år i går. Det fejrede vi med en stor cirkusfest, der bl.a. bød på 'cirkusartister', klovnekage og cirkuslege (sæt næsen på klovnen, kast vandballoner på klovnen, sliksnørekonkurrence og fiskedam). Vellykket og sjovt tema!

Så her kommer et mindre billedspam :-)








#1: Klovnekage - tobleronecreme, hindbærmousse og marcipan, mums! Opskriften kommer efter ønske i morgen.
#2: Cirkuspersonalet - cirkusdirektøren, den skæggede cirkusprinsesse, jongløren, den kirgisistanske klovn og den grønne klovn og hofnaren.
#3: En cirkuskunst: at drikke stående med meget lange sugerør.
#4: Cirkustiger og cirkuscowboy
#5: En cirkusleg: kaste vandballoner på den frække klovn - tak, farfar!!
#6: Skønne cirkusgæster i aktion.
#7: Popcorn - som aldrig nåede at blive serveret til selve fødselsdagen.

21 kommentarer:

  1. Hvor ser det bare hyggeligt og gennemført ud :)
    Kh Sabrina

    SvarSlet
  2. NØJ!!! Som det da ligner en fantastisk sjov fødselsdag. Tillykke med dem.

    SvarSlet
  3. Skønne billeder Bodil, sikke en fest. Tager I ud?? *ha ha*
    kh Libbie

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, det kan være vi skal starte business som omvandrende cirkusfesttrup ;-)
      Kh Bodil

      Slet
  4. Ser ud til at have været en fantastisk fødselsdag! Så gennemført :o)

    SvarSlet
  5. Ej hvor godt, sikken fest og STORT tillykke !!!

    SvarSlet
  6. Eiiiii, I er ser altså ud til at være mega gennemførte i jeres familie, når det kommer til udklædning. Sejt! Og stort tillykke selvfølgelig også. Kh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, tak Maria - men det handler nok mest om at vi har gemt alt muligt skrammel til 'hvis-nu' :-)
      Kh Bodil

      Slet
  7. Fantastiske billeder, Bodil - må jeg komme med når Emma og Kalle fylder år næste år? ;o). Knus Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da klart at du må - og tag hele familien med, søde Pia! Kram!

      Slet
  8. Hej igen Bodil.

    Hjemme hos os er november/december helt tossede for vi ser så godt som ikke min mand. Faktisk skulle vi have holdt fødselsdag for Anna den 1 december men nu kunne det pludselig heller ikke lade sig gøre og derfor blev det nu i dag rykket frem til selve dagen den 22/11 (for jeg vil have ham med og så måtte han jo rykke nogen møder.....). Samtidigt besluttede hun at hun ikke ville have polartema alligevel men i stedet cirkus fødselsdag!!! Jeres fest ser så skøn ud så jeg var lige inde og kikke efter gode ideer. Hvor fik du f.eks. de lange fine sugerør fra?

    Nå jeg må have hovedet i blød?

    SvarSlet
    Svar
    1. Puh, lyder som et par hårde måneder, Marina. Cirkusfesten var altså rimeligt let at arrangere - sugerør, klistermærker og papkrus med cirkustema er fra Søstrene Grene og klovnelegen, skæg og klovnenæse er fra Tiger - se også mit seneste indlæg for tips :-) Og så fandt vi forskelligt tøj i husets gemmere. Held og lykke!

      Slet
    2. Ok ja, det skal fint gå. Hjemme hos os handler det i virkeligheden oftest om at holde ambitionerne lidt nede, men det er heller ikke så nemt igen....

      Tak for indkøbsfif til sugerrør. Jeg må se om de har nogen. Anna fandt selv på invitationerne og de bliver supersøde synes jeg og selv har jeg hygget her til aften med at få lidt ideer. Det skal alt i alt nok blive en sjov fest (og så har jeg aldrig holdt en cirkusfest før så det er noget nyt).

      Slet
  9. Allerførst stort tillykke med Emma og Kalle :-) Og hvilken fest!! Damn, I er for seje til udklædning. Masser af kram

    SvarSlet
  10. Fandt din blog via plakaten fra Steiner Julemaked i morgen, sikke mange fine ting du laver :-) Og saa sjovt at se billder fra jeres cirkus fest, vi holdte ogsaa cirkus fest for min søn i sommer, du kan se billeder her hvis du har lyst: http://notesfromrochester.blogspot.co.uk/search/label/Circus%20Party

    Held og lykke med salget i morgen :-)

    Kh Kathrine

    SvarSlet

Tusind tak for besøget og kommentaren! Jeg sætter så utroligt stor pris på hver eneste kommentar og gør mit bedste for at besvare alle :-)