fredag den 3. august 2012

Fra legetøj til halskæde

Vi har en hel skuffe fyldt med små figurer af mere eller mindre genkendelig og legebar karakter. De fleste af dem ligger bare der i skuffen og keder sig. Så nu er nogle stykker blevet forfremmet til børnesmykker og bliver nu flittigt vist frem af mine tre banditunger :-)

Idéen kommer fra denne skønne blog, hvor der er masser af sjov inspiration at hente til store og små. Alt man behøver for at lave en halskæde er en sjov figur, en syl, en lille krog, evt. en tang til at holde krogen med (eller små fingre) og en snor (jeg har brugt murersnor). Sylen bruges til at bore hul i figuren, krogen skrues i hullet og så i med snøren - og voilá, halskæden er klar til at pynte en lille prins, superhelt, prinsesse eller drage (som min datter foretrækker at blive kaldt... I say no more ;-))






7 kommentarer:

  1. Super god ide. Den ville helt sikkert også være et hit herhjemme.

    SvarSlet
  2. Hvor er det bare en god ide. De ser godt nok fine og rå ud (:

    - Kit

    SvarSlet
  3. sød og simpel ide lige til at gå til. Tak for ide og link.

    SvarSlet
  4. Super ide´, tænker lige at de sikkert kunne være et hit som gave til børnefødselsdagen i de mindste klasser el. børnehaven :)
    Knus

    SvarSlet

Tusind tak for besøget og kommentaren! Jeg sætter så utroligt stor pris på hver eneste kommentar og gør mit bedste for at besvare alle :-)