onsdag den 4. april 2012

Flere påskerier

Vi har endnu ikke rigtig påskeferie, men det føles alligevel lidt som om - for det er ikke meget arbejde man får gjort med 2 småsyge børn hjemme. Men så er der jo endnu større grund til at påske-sysle :-)

I dag er der både kreeret gule påskekyllinger og påskekyllingemonstre, bagt hindbærsnitter, prøvesmagt fantastiske Oreo-cupcakes (min veninde skal højst sandsynligt åbne et cupcakery - så man må jo ofre sig lidt og stille op med smagsråd. HE! ;-)) og lavet påskeægspynt til at hænge på forårsgrenene. Sidstnævnte er en gentagelse fra sidste år, så vil du læse mere om hvordan, skal du klikke her... 

Påskeægspynt


Påskekyllingerne/monstrene er lavet af toiletruller, der er malet gule (Indrømmet, jeg har snydt lidt. Efter gårdsdagens maleseance valgte jeg at male dem selv) og påklistret fjer, næb (karton) og rulleøjne. Enkelt!


En stolt kreatøs

Søskendekærlighed

Muuuuummmmmsssss!!!!

5 kommentarer:

  1. Det er altså ikke i orden at vise billeder af sådan nogle lækre kager på dette tidspunkt af døgnet, hvor jeg overhovedet ikke kan retfærdiggøre, for at skulle spise en kage, lige inden sengetid :( Er nu nødt til at gå lækkersulten i seng ;)

    Håber i alle er friske når jeres ferie starter :)

    Endnu engang god påske :)

    Knus

    SvarSlet
  2. Jeg er helt vild med kyllingen med de mange øjne :))
    Tak for inspirationen, vi mangler lige at finde fodfæste i denne ferie, voksne og børn har ikke lige været på samme bølgelængde idag, så i morgen vil vi hygge os med at lave jeres fine påskekyllinger.
    Knus Mette

    Iøvrigt: Hvor er det synd for dig, at du skal være testperson af de kager :))

    SvarSlet
  3. Øv, at I stadig døjer med sygdom, men hvor forstår I dag at udnytte det godt ;o).

    Lækre kager at være forsøgskanin på! Ikke dårligt...

    Håber de bliver friske igen snart Emma og Otto.

    Knus og god påske fra
    Pia

    SvarSlet
  4. Det ser SÅ hyggeligt ud! Og at være cupcakeprøvesmager, det sagde jeg ikke nej til i hvert fald. Vi er også (næsten) ovenpå igen efter sygdom her, så nu må der godt gå mindst et halvt år før næste bølge :-)

    SvarSlet
  5. Lena, hehe... og undskyld... det var altså ikke meningen at sende nogen lækkersulten i seng :-) Men gode, det var de altså! Nu er det så min tur til en gang forkølelse.. Det er den uendelige historie! Knus og god påske til jer også!

    Mette, det kender jeg alt for godt. Heldigvis kan det være helt anderledes dagen efter, så håber I har haft en hyggelig dag i dag! Og ja, stakkels mig, hehe!
    Knius!

    Pia, ja det er s.. lidt træls, men hvad... Nu er det så min tur til at have løbenæse, men det går jo nok. Håber I er kommet over al sygdom, I har jo været meget hårdere ramt end os. Knus og god påske!

    Martina, dejligt at høre. Nu må det da også snart være slut med al den sygdom for denne gang!

    SvarSlet

Tusind tak for besøget og kommentaren! Jeg sætter så utroligt stor pris på hver eneste kommentar og gør mit bedste for at besvare alle :-)