fredag den 16. december 2011

Højt fra træets ternede top, stråler maskingtapen...

Så er der gået juletræ i den. Ikke et juletræ af den ægte, grønne, granduftende slags, men juletræer i flertal af den mere farverige, klistrende art. Det rigtige juletræ skal vi først hente i morgen.

Jeg har ellers haft lidt svært ved at finde på steder at klistre til med maskingtapen, selvom jeg er vild med materialets muligheder. Men her kommer tapen da virkelig til sin ret (selvom den grønne farve er lidt off på disse billeder). Juletræerne kunne også sagtens tænkes klistret på karton som julekort, på spejle, bilen eller måske noget helt andet??? :-)

Juletræerne er klippet efter en skabelon af karton og plastlomme, som er limet sammen. På plastsiden har jeg sat maskingtapestrimlerne fast, klippet det hele til og siden pillet tapen af igen og sat den op på vinduet. Uden plastik får man fnuller fra kartonet på tapet, så det ser 'beskidt' ud.

Jeg forsøgte først at klippe direkte mod vinduet, men det blev piv-skævt... Så det blev den lidt omstændige metode i stedet. Men måske har du et godt tip til en lettere måde at gøre det på?

Og så siger vi ikke noget om de beskidte vinduesglas bag tapen, vel? :-)



5 kommentarer:

  1. Har netop opdaget din blog og sikke en masse guf du laver og blogger om :D Men hvor er must-do's og must-see's i Malmø guiden? ;) Manden og jeg skal på kærestetur uden barn her til nytår i Malmø.. so pls tell and share ;)

    SvarSlet
  2. Tak for kommentaren hos mig søde Bodil. Det varmer rigtig meget at du har tænkt på mig :) Det går ok, jeg har desværre ikke fundet noget andet arbejde, og er temlig træt af min chef, så det er lidt øv. Men han skal s.. ikke ødelægge min jul...så prøver at tænke positive tanker, oh håber at der snart venter et godt arbejde til mig :)
    Skønne træer :)
    Kh.

    SvarSlet
  3. Tak Bettina :-)
    Vanilje-pigen - velkommen til! Kærestetur - det lyder altså godt! Jeg laver gerne en lille Malmö guide inden nytår :-)
    Lena, hvor er det godt, at du ikke lader det ødelægge din jul... Håber virkelig at det snart løser sig - og selvfølgelig gør det det! Sender en hel røvfuld positiv energi herfra :-))
    Martina, tak :-))
    Kram Bodil

    SvarSlet

Tusind tak for besøget og kommentaren! Jeg sætter så utroligt stor pris på hver eneste kommentar og gør mit bedste for at besvare alle :-)